Funkcjonalność ta została udostępniona dla pól związanych z lokalizacją t.j. Województwo, Powiat, Gmina, Miejscowość,
Ulica itp. Działa zarówno w obrębie arkuszy, jak i w formularzu podmiotu.
Pola z funkcją Asystenta po prawej stronie posiadają klawisz
,
którego naciśnięcie przywołuje okno dialogowe umożliwiające wyszukanie danych. W arkuszach klawisz pojawia się dopiero
po wejściu do edycji w komórce z podpiętym Asystentem.
Okno dialogowe Asystenta uzupełniania zawiera:
W przypadku uruchomienia Asystenta dla pola Miejscowość, wpisania szukanej frazy oraz wybrania jednej pozycji z listy podpowiedzi, do arkusza zostaną wprowadzone wszystkie dane lokalizacyjne (od pola Województwo do pola Kod SIMC) w obrębie danego wiersza.
Funkcja Asystenta podczepiona pod pola Ulica i Kod ULIC obejmuje swoim zakresem tylko te 2 pola. Wyszukanie i wybranie wartości dla jednego z nich, spowoduje uzupełnienie drugiego.
Jeśli użytkownik, z poziomu asystenta, chciałby zmienić wyszukiwanie względem innego pola, to może dokonać tego poprzez użycie listy rozwijanej znajdującej się na górze okna dialogowego. Zmiana możne dotyczyć jedynie pola znajdującego się w obrębie działania wywołanego Asystenta. Na przykład: Asystenta wywołanego dla pola Ulica można przełączyć na wyszukiwanie kodu ULIC, ale nie można przełączyć na wyszukiwanie miejscowości.
Automatyczne uzupełnianie dotyczy:
W przypadku dużej ilości niekompletnych danych lokalizacyjnych lub słownikowych korzystanie z Asystenta i ręczne uzupełnianie arkuszy może być bardzo czasochłonne, wtedy warto skorzystać z funkcji automatycznego uzupełniania. Służy do tego opcja Uzupełnianie danych znajdująca się w menu Dane.
Automatyczne uzupełnianie danych działa tylko wtedy, gdy występuje jednoznaczność dopasowania.
Zasady uzupełniania danych lokalizacyjnych:
Pola zmienione w trakcie automatycznego uzupełniania oznaczone są specjalnym kolorem.